РІШЕННЯ №1962 від 10.11.2020 року Про звернення депутатів Трускавецької міської ради щодо підтримки проектів Законів України №№ 3853-1, 3853-2, 3993

УКРАЇНА 

ТРУСКАВЕЦЬКА МІСЬКА РАДА

Львівської області 

(СІМДЕСЯТ ДЕВЯТА СЕСІЯ СЬОМОГО ДЕМОКРАТИЧНОГО СКЛИКАННЯ) 

  • Р І Ш Е Н Н Я

Від 10 листопада 2020 року           №   1962

 

Про звернення депутатів Трускавецької міської ради щодо підтримки проектів Законів України №№ 3853-1, 3853-2, 3993

Враховуючи звернення фізичних осіб підприємців м.Трускавець та керуючись ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

                                                                                                                               В И Р І Ш И Л А :

  1. Прийняти звернення депутатів Трускавецької міської ради щодо невідкладного розгляду та підтримки проектів законів «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо запровадження щорічного підвищення граничних обсягів доходів для застосування спрощеної системи оподаткування, відновлення права платників єдиного податку не застосовувати реєстратори розрахункових операцій, а також скасування корупційного механізму кеш-бек» №№3853-1, 3853-2 та проекту Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо спрощення обліку доходів фізичних осіб-підприємців» №3993, згідно з додатком.
  2. Надіслати звернення до Президента України, Кабінету Міністрів України та Верховної Ради України.
  1. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань депутатської діяльності, законності, етики, регламенту, місцевого самоврядування і ЗМІ (І.Кенц-Березюк). 

                                                                                            Міський голова                                                      А.Кульчинський                                                                                                                                      

                                                                                                                             Додаток

                                                                                                                            до рішення міської ради

                                                                                                                              № 1962 від 10.11.2020р.

 

ЗВЕРНЕННЯ

до Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України щодо невідкладного розгляду та підтримки проектів законів «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо запровадження щорічного підвищення граничних обсягів доходів для застосування спрощеної системи оподаткування, відновлення права платників єдиного податку не застосовувати реєстратори розрахункових операцій, а також скасування корупційного механізму «кеш-бек» №№3853-1, 3853-2 та проекту Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо спрощення обліку доходів фізичних осіб-підприємців» №3993

Pyx SaveФOП послідовно відстоює права i інтереси мікропідприємців, як найбільш уразливої частини бізнес середовища України. Спрощена система оподаткування (надалі — CCO) є єдиною можливістю започаткувати i вести бізнес кожному українцю без досвіду та мінімізувати контакт з на жаль корумпованою на сьогодні податковою системою України.

Прийняті Верховною Радою України 20.09.2020р. Закони України №128-IX “Про внесення змін до Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг" та №129-IX “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі i послуг” запроваджують для фізичних осіб-підприємців (надалі — ФОП) обов’язок використання фіскалізованих реєстраторів розрахункових операцій (надалі — PPO) під час реалізації товарів та послуг, чим суттєво збільшують витрати мікропідприємців, а це автоматично призведе до підвищення цін для споживачів. Окрім того, запровадження фіскалізованих PPO для ФОПів знівельовує саму спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, яка створювалась для надання можливості українцям розпочати i вести свою справу без фаху чи досвіду у бухгалтерському обліку. Додаткове адміністрування призведе до збільшення корупційних чинників i тиску з боку контролюючих органів.

Нормами вищенаведених Законів України, окрім фiскaлiзoвaниx PPO, запроваджується механізм «кеш-бек» - винагорода інформатора Державної податкової служби за вчинені неточності чи порушення з боку ФОПів під час реалізації товарів та послуг.

Зобов’язання використання фіскалізованих PPO в сьогоднішніх реаліях робить ведення діяльності мікропідприємця ускладненим та більш економічно невигідним.

Державна регуляторна служба України провела розрахунок та аналіз регуляторного впливу від запровадження додаткового регулювання, що вводиться прийняттям цих законів та публічно розмістила цю інформацію. Прогнозні витрати ринку, платників податків другої та третьої груп єдиного податку від реалізації положень Законів України №128-IX та № 129-IX становитимуть від 8,5 до 22,4 млрд. грн. на адміністрування процесів застосування залежно від типу реєстратора розрахункових операцій. Bci ці витрати бізнес автоматично закладатиме в собівартість товарів та послуг, що спричинить збільшення роздрібних цін. Значне подорожчання процедур адміністрування податків для мікропідприємництва робить мікробізнес неконкурентним у порівнянні з великим бізнесом та в подальшому призведе до закриття суб’єктів господарювання фізичних осіб-підприємців, що провадять свою діяльність на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності. Це створить підг'рунтя для монополізації споживчого ринку великим бізнесом i паралельно виключить альтернативну пропозицію мікропідприємництва на ринку праці.

Наголошуємо, що при прийнятті Законів України №128-IX та № 129-IX законотворцями не було надано суспільству обрахунків щодо фінансової доцільності від запровадження фіскалізації PPO i «кеш-бек». Навпаки, Міністр фінансів Оксана Маркарова наприкінці 2019 року публічно заявляла, що додаткових надходжень до бюджету від запровадження вищезазначених норм Міністерство фінансів України не очікує. За оцінкою експертів додаткове адміністрування призведе до додаткових витрат з бюджету України.

Закриття діяльності мікропідприємцями чи їx бізнес-еміграція може привести до негативних наслідків для економіки країни, адже місцеві бюджети мінімум на 20 відсотків наповнюються саме за рахунок податків, які сплачує мікробізнес.

17.07.2020 було зареєстровано законопроекти № 3853-1 та №3853-2 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо запровадження щорічного підвищення граничних обсягів доходів для застосування спрощеної системи оподаткування, відновлення права платників єдиного податку не застосовувати реєстратори розрахункових операцій, а також скасування корупційного механізму «кеш-бек», які напрацювала група народних депутатів спільно з Рухом SaveФOП. Основною ідеєю цих законопроектів є збереження, розвиток та захист CCO.

Прийняття законопроектів № 3853-1 та № 3853-2 підвищить бізнес активність ФОПів i забезпечить правове підг'рунтя для стабільних правовідносин у сфері бізнесу, а також:

  • стимулюватиме вихід з тіні «сірих підприємців»;
  • збільшить надходження до місцевих бюджетів;
  • сприятиме динамічному       зростанню       кількості      самозайнятих           осіб i створенню нових робочих місць;
  • зменшиться безробіття;
  • заохочуватиметься встановлення терміналів та збільшення безготівкових      розрахунків.

Після прийняття Закону України № 786-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб - підприємців» було враховано пропозиції до другого читання, які прибрали «Книгу обліку» та норму щодо її щоденного (за підсумками робочого дня) ведення.

Таким чином, оскільки щоденне відображення доходів не передбачено у оновленій редакції, постає питання з веденням обліку доходів, видатків та інших показників у розумінні п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України. Відтак фізичним особам-підприємцям доведеться вести облік доходів з веденням первинних документів на кожну операцію (паперовий чек, прихідний ордер чи інший документ, який має унікальний номер).

Такі зміни не будуть мати значних негативних наслідків для фізичних осіб-підприємців, які працюють з юридичними особами за договорами, оскільки кількість операцій на місяць у них вимірюється одиницями. Водночас, що стосується фізичних осіб-підприємців сфери роздрібної торгівлі, де щодня кількість операцій може вимірюватися сотнями, скасування «Книги обліку» суттєво ускладнить бухгалтерський облік та змусить ïx звертатися за послугами бухгалтерів, що збільшить їхні видатки та ускладнить процеси.

Pyx SaveФOП спільно з народними депутатами України розробив законопроект № 3993, який поєднує позитивні новели Закону України № 786-IX щодо можливості довільного ведення звітності у будь-який спосіб із уставленими нормами щодо ведення Книги обліку, які добре себе зарекомендували.

Унормування порядку відображення отриманих доходів фізичними особами-підприємцями таким чином, щоб через збереження можливості щоденного (за підсумками робочого дня) відображення отриманих доходів у «Книзі обліку», вони могли вести облік доходів та витрат, достатніх для формування показників податкової звітності.

Цей законопроект передбачає:

  • збереження змін відповідно до Закону України №786-IX щодо ведення обліку у довільній формі шляхом помісячного відображення доходів та витрат;
  • запровадження норми, згідно з якою у разі реєстрації «Книги обліку» доходів у встановленому порядку та iï щоденного ведення вона буде достатньою підставою для формування показників податкової звітності.

Законопроекти № 3853-1 № 3853-2 та № 3993 набувають надважливого значення особливо після карантину та повинні стати першочерговими.

Зважаючи на вищевикладене, ми, депутати Трускавецької міської ради, звертаємося до Вас з проханням підтримати законопроекти «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо запровадження щорічного підвищення граничних обсягів доходів для застосування спрощеної системи оподаткування, відновлення права платників єдиного податку не застосовувати реєстратори розрахункових операцій, а також скасування корупційного механізму «кеш-бек» за № 3853-1,№ 3853-2 та № 3993.

 

                                                                                         Секретар міської ради                                           Н. Пономаренко

 

Місто Трускавець

Трускавець - курортне тихе містечко, яке розміщене в живописній місцевості Прикарпаття. Трускавець є популярним бальнеологічним курортом України, який має багато лікувальних мінеральних вод.

Андрій Кульчинський

sign

Контакти

 Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
 Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
 Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  +38 (03247) 5-14-49
  +38 (03247) 6-77-01
  вул.Бориславська,2
м.Трускавець, 82200
Місце розташування

Підтримуйте зв'язок