Відповідно до вимог статей 39 і 42 Кодексу цивільного захисту України, Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444, розпорядження начальника Львівської обласної військової адміністрації від 30.09.2024р. № 1016/0/5-24ВА «Про організацію роботи консультаційних пунктів для надання населенню за місцем проживання інформації з питань цивільного захисту» з метою підвищення ефективності інформаційно-просвітницької роботи з питань цивільного захисту та дій в умовах надзвичайних ситуацій на території Трускавецької територіальної громади серед населення, керуючись ст. 36 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Трускавецької міської ради
В И Р І Ш И В :
1. Створити консультаційні пункти для надання населенню Трускавецької територіальної громади інформації з питань цивільного захисту, призначити відповідальних осіб за організацію їх роботи та місцезнаходження:
– у місті Трускавець – приміщення Народного дому – директора Народного дому Чернявого Олега Миколайовича;
– у селі Модричі – приміщення старостату- в.о. старости Флюнта Мирона Любомировича;
– у селах Доброгостів, Бистрий – приміщення старостату – старосту Ірода Василя Васильовича;
– у селі Уличне – приміщення старостату – старосту Мазурик Мар’яну Миколаївну;
– у селі Станиля – приміщення старостату – старосту Пасічника Павла Андрійовича;
– у селах Орів, Зимівки – приміщення старостату – старосту Сухроменду Тетяну Петрівну.
2. Затвердити Положення про організацію роботи консультаційних пунктів для надання населенню Трускавецької територіальної громади інформації з питань цивільного захисту (далі – консультаційний пункт), що додається.
3. Старостам старостинських округів Трускавецької територіальної громади:
3.1. до 30 листопада 2024 року створити та забезпечити роботу консультаційних пунктів для проведення з населенням підзвітних населених пунктів інформаційно-просвітницької роботи з питань цивільного захисту і дій при загрозі виникнення або виникненні надзвичайних ситуацій, пожеж та інших небезпечних подій;
3.2. призначити відповідальних осіб за створення і роботу цих консультаційних пунктів;
3.3. забезпечити контроль за їх роботою та здійснення матеріально-технічного оснащення консультаційних пунктів;
3.4. починаючи з 2025 року організовувати у вересні – жовтні місяцях щороку проведення огляду-конкурсу на кращу навчальну матеріально-технічну базу консультаційного пункту;
3.5. фінансування створення та функціонування консультаційних пунктів здійснювати відповідно до вимог чинного законодавства України.
4. Рекомендувати Навчально-методичному центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Львівської області забезпечити:
4.1. методичний супровід навчання населення Трускавецької територіальної громади діям у надзвичайних і аварійних ситуаціях та в умовах терористичного акту за місцем проживання;
4.2. проходження функціонального навчання відповідальної особи за роботу консультаційного пункту при Трускавецькій територіальній громаді;
4.3. методичний супровід діяльності роботи консультаційних пунктів;
4.4. розробку варіантів оформлення консультаційних пунктів наочними інформаційно-просвітницькими матеріалами з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності людини в умовах надзвичайних, несприятливих побутових ситуацій або бойових дій (макети стендів, наочні посібники, рекомендації, пам’ятки, брошури тощо), а також зразків інформаційно-довідкових куточків з питань цивільного захисту.
5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови Мирона ФЛЮНТА.
Міський голова Андрій КУЛЬЧИНСЬКИЙ
Додаток 1
до рішення виконавчого комітету
№ 1105 від 28.10.2024р.
ПОЛОЖЕННЯ
про організацію роботи консультаційних пунктів для надання населенню Трускавецької територіальної громади інформації з питань цивільного захисту
1. Це положення визначає єдині вимоги до порядку створення та організації роботи консультаційних пунктів для надання населенню Трускавецької територіальної громади інформації з питань цивільного захисту (далі – консультаційні пункти), що створюються виконавчим комітетом Трускавецької міської ради до потреб територіальної громади.
Консультаційні пункти створюються виконавчим комітетом Трускавецької міської ради в адміністративному центрі територіальної громади та в межах утворених старостинських округів, виходячи з розрахунку мінімальних потреб територіальних громад у створенні консультаційних пунктів (згідно з додатком), відповідно до Методики створення та функціонування консультаційних пунктів для надання населенню за місцем проживання інформації з питань цивільного захисту, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 01 серпня 2024 року № 540, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15 серпня 2024 року за № 1249/42594.
Пропозиції щодо створення консультаційних пунктів подаються керівником сектору з питань цивільного захисту виконавчого комітету Трускавецької міської ради.
Консультаційний пункт є осередком просвітницько-інформаційної роботи і пропаганди знань серед населення Трускавецької територіальної громади з питань цивільного захисту, безпеки життєдіяльності, діям та захисту в умовах надзвичайних, несприятливих побутових ситуаціях або бойових діях.
2. Мережа консультаційних пунктів на відповідних адміністративних територіях створюється рішенням виконавчого комітету Трускавецької міської ради у приміщеннях старостатів сільських рад, центрах безпеки, територіальних центрах надання адміністративних послуг, народних домів, будинках просвіти (культури), клубів, дільниць житлово-експлуатаційних підприємств, житлово-управляючих компаній.
3. Консультаційні пункти Трускавецької територіальної громади створюються на підставі рішення виконавчого комітету Трускавецької міської ради, яким затверджується положення про консультаційний пункт та визначається:
– місцезнаходження консультаційних пунктів;
– матеріально-технічне забезпечення, пов’язане з організацією роботи консультаційних пунктів;
– особи, відповідальні за організацію роботи консультаційних пунктів із числа посадових осіб місцевого самоврядування;
– строки проходження особами, відповідальними за організацію роботи консультаційних пунктів, навчання на територіальних курсах цивільного захисту та безпеки життєдіяльності, навчально-методичних центрах цивільного захисту та безпеки життєдіяльності (далі – навчально-методичні центри) (у рік призначення і періодично один раз на три роки).
4. Інформація про створення консультаційних пунктів Трускавецької територіальної громади подається до Дрогобицького РУ Головного управління ДСНС України у Львівській області (далі – ГУ ДСНС України у Львівській області), а також до навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Львівської області (далі – НМЦ ЦЗ та БЖД області) у межах відповідної територіальної громади.
5. Консультаційні пункти функціонують за принципом безоплатності та доступності інформації із питань цивільного захисту, у тому числі в доступній для осіб з вадами зору та слуху формі. Інформація з питань цивільного захисту доводиться до населення шляхом:
– використання ресурсів мережі Інтернет (офіційні вебсайти органів місцевого самоврядування, групи та сторінки в соціальних мережах та месенджерах), технічних засобів оповіщення, СМС-повідомлень та інших засобів передавання (відображення) інформації до населення конкретних повідомлень про методи та способи дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій та їх участі в заходах цивільного захисту;
– проведення консультацій та надання роз’яснень з питань захисту від надзвичайних ситуацій у телефонному режимі, через мережу Інтернет, під час особистого прийому особами, відповідальними за організацію роботи консультаційних пунктів, та відповідальними особами із числа посадових осіб місцевого самоврядування, а також на добровільній основі іншими особами, які володіють відповідними знаннями та навичками;
– розповсюдження друкованої продукції, у тому числі навчальної, довідкової, інформаційної про надзвичайні ситуації, у зоні яких або в зоні можливого ураження від яких може опинитися місце проживання громадян, а також про способи захисту від впливу небезпечних факторів, викликаних такими ситуаціями;
– створення умов для оволодіння та практичного відпрацювання навичок щодо користування засобами колективного та індивідуального захисту і надання допомоги постраждалим;
– організації та проведення заходів, спрямованих на розвиток громадської свідомості щодо особистої та колективної безпеки, залучення громадян до інформаційно-просвітницьких заходів з питань цивільного захисту, що проводяться за місцем проживання;
– участі у реалізації навчальних тренінгів на базі відкритих громадських просторів, створених місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
6. У період дії воєнного стану консультаційними пунктами виконуються завдання щодо поширення необхідних знань і навичок з питань забезпечення необхідного рівня захисту населення під час дії воєнного стану, реагування на надзвичайні ситуації та ліквідації їх наслідків, які можуть виникнути в районах бойових дій, у тому числі в умовах радіаційного, хімічного забруднення та біологічного зараження.
7. Діяльність консультаційних пунктів здійснюється у взаємодії з сектором з питань цивільного захисту населення Трускавецької міської ради, структурними підрозділами ГУ ДСНС України у Львівській області.
Інформаційно-методична підтримка консультаційних пунктів здійснюється НМЦ ЦЗ та БЖД області.
8. Загальне керівництво консультаційним пунктом здійснюється керівником відповідного виконавчого комітету Трускавецької міської ради, старостою населеного пункту.
Особи, відповідальні за організацію роботи консультаційного пункту, планують, організовують та здійснюють інформаційно-просвітницьку роботу, заходи із створення й удосконалення інформаційних, навчально-методичних, матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для функціонування консультаційного пункту.
9. Консультаційний пункт працює за річним планом роботи та графіком, які затверджуються міським головою, старостою та оприлюднюються на офіційному вебсайті та інформаційному стенді виконавчого комітету Трускавецької міської ради.
З метою спрямованості консультаційної діяльності на запити населення до роботи консультаційного пункту (з можливістю дистанційного доступу) можуть залучатися медичні працівники, представники ДСНС України, Національної поліції України, працівники закладів освіти, а також на добровільній основі інші особи, які володіють відповідними знаннями та навичками.
10. Фінансування створення та функціонування консультаційних пунктів здійснюється відповідно до чинного законодавства України.
11. Звітність про роботу консультаційного пункту подається структурному підрозділу з питань цивільного захисту за формою, змістом та у терміни, які
встановлено Табелем термінових та строкових донесень з питань цивільного захисту (форма 7/НН), затвердженим наказом МВС України від 22 липня 2024 року № 502 «Про затвердження Табеля термінових та строкових донесень з питань цивільного захисту».
Керуюча справами Олена ПЕТРАНИЧ