Принцип діяльнісного підходу в початковій школі

 Актуальність тематики діяльнісного підходу зумовлена низкою причин, серед яких і результати дослідження щодо ефективності впровадження, опитування педагогів, батьків, даних Всесвітнього економічного форуму 2020.

 21 травня вчителі з початкової освіти Трускавецької МТГ мали змогу бути учасниками практикоорієнтованого навчання з реалізації принципів діяльнісного підходу в початковій школі.

 Спікерами Meet-засідання були амбасадори змін в освіті, зокрема з напрямку реалізації принципів діяльнісного підходу, науковці та практики – координатор освітніх ініціатив LegoFoundation, канд. пед. наук Оксана Рома та учитель-практик, тренер з освітніх програм LegoFoundation Алла Оленич. Доповідачки розкрили зміст та мету меморандуму між Міністерством освіти і науки України та The Lego Foundation щодо впровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітній процес закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти.

 З учителями було проведено низку вправ з використанням прийомів, які успішно можна реалізовувати засобами дистанційного навчання. Це і календарно-математична розминка, і вправа з використанням цеглинок Лего, вправи із активного залучення до навчання і т. ін. На думку спікерів, використання діяльнісних методів навчання дасть змогу формувати в здобувачів освіти наскрізні уміння, що забезпечуватимуть у майбутньому здатність особистості самостійно навчатися, креативно мислити, проявляти лідерські якості, бути відповідальним громадянином. До речі, саме ці уміння, у розрізі 2025, є ключовими (за даними Всесвітнього економічного форуму 2020).

 Учасники конференції ознайомилися з перевагами застосування діяльнісного підходу (на прикладі учнів класу):

– Всі учні залучаються в навчальних процес, допомагаючи один одному;

– Учні діляться ідеями один з одним, працюють в команді, змінюються своє мислення на основі роботи групи;

– Учні більше працюють практично з різним навчальним інструментарієм, проводять досліди, які підводять до розуміння предметів та явищ;

– Розвивається критичне мислення, уміння аналізувати, синтезувати навчальний матеріал (знання), які в подальшому будуть використовуватися в житті;

– Діти вчаться працювати з інформацією, уміють її аналізувати, використовувати в різних ситуаціях, моделювати наслідки, встановлювати залежності в навколишньому світі.

– Учні відкриті до спілкування, вчаться приймати рішення.

 На завершення навчання, були відповіді на запитання, педагогам було запропоновано долучитися до тематичних спільнот в соціальних мережах, Всеукраїнського фестивалю гри, навчання та натхнення PlayFast, а також навчання «Гра по-новому, навчання по-іншому».

Більше...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
acf-taxonomy
acf-post-type
news
announce
institution
session
deputy
mayor
economics
doc