Відповідно до п.20 ч.4 ст42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 року № 366-р «Про схвалення Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період 2030 року», з метою ефективного забезпечення безперешкодного середовища для всіх груп населення, в тому числі осіб з інвалідністю та інших категорій маломобільних груп населення на території Трускавецької міської територіальної громади:
- Утворити Раду безбар’єрності Трускавецької міської територіальної громади.
- Затвердити склад Ради безбар’єрності Трускавецької міської територіальної громади згідно з додатком 1 (додається).
- Затвердити Положення про Раду безбар’єрності Трускавецької міської територіальної громади, згідно з додатком 2 (додається).
- Контроль за виконанням даного розпорядження покласти на міського голову.
В.о. міського голови Олександр ТКАЧЕНКО
Додаток 1
До розпорядження міського голови
№ 181-р від 05.05.2025 року
Склад
Ради безбар’єрності Трускавецької міської територіальної громади
Олександр ТКАЧЕНКО Заступник міського голови, голова Ради
Любов ГЕРЛЬОВСЬКА В.о. начальника управління розвитку громади
Трускавецької міської ради,
заступник голови Ради
Наталія ТАТАРЕВИЧ Головний спеціаліст відділу обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці управління праці та соціального захисту населення Трускавецької міської ради, секретар Ради
Члени Ради
Віра ІЛЬНИЦЬКА Начальник управління праці та соціального захисту населення Трускавецької міської ради
Зеновій КУШНІР Заступник начальника управління
містобудування, архітектури та землекористування, начальник відділу містобудування і архітектури,
Сергій МАКСИМИЧ Начальник управління житлово- комунального господарства та будівництва
Трускавецької міської ради
Орест ЛОБИК Начальник відділу освіти
Трускавецької міської ради
Тетяна ТАТОМИР Начальник відділу культури
Трускавецької міської ради
Роман КОВАЛЬ Начальник відділу у справах сім’ї, молоді та спорту Трускавецької міської ради
Микола ФЕДОРИЧАК Начальник фінансового управління Трускавецької міської ради
Керуюча справами Олена ПЕТРАНИЧ
Додаток 2
До розпорядження міського голови
№ 181-р від 05.05.2025 року
ПОЛОЖЕННЯ
про Раду безбар’єрності Трускавецької міської територіальної громади
- Мета, завдання та повноваження Ради безбар’єрності органу
Рада безбар’єрності (надалі – Рада) є тимчасовим консультативно-дорадчим органом при виконавчому комітеті Трускавецької міської ради, що утворюється з метою:
- створення безбар’єрного простору,
- сприяння захисту й забезпечення повного й рівного здійснення всіма людьми всіх прав людини й основоположних свобод, заохоченні поважання до притаманної їм гідності.
Рада безбар’єрності у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, цим Положенням про Раду безбар’єрності при виконавчому комітеті Трускавецької міської ради.
Основними завданнями Ради є:
- сприяння створенню безбар’єрного простору в 6 напрямах: економічному, освітньому, інформаційному, цифровому, фізичному та суспільно-громадянському, а також перевірці результатів діяльності за 4 складовими – безбар’єрність вулиць і приміщень, безбар’єрність публічних послуг, безбар’єрність товарів загального користування, безбар’єрність публічної інформації,
- сприяння формуванню та реалізації стратегічних, операційних і фінансових документів та показників виконання щодо системного впровадження конкретних заходів на території громади з тим, щоб в довгостроковій перспективі крок за кроком формувати безбар’єрний простір, враховуючи потреби різних людей, створюючи умови життя комфортні для всіх, прибираючи бар’єри та обмеження,
- підготовка пропозицій щодо формування та реалізації політики органу місцевого самоврядування у сфері створення безбар’єрного простору,
- визначення шляхів, механізму і способів вирішення проблемних питань, що виникають під час реалізації державної та місцевої політики на території Трускавецької громади у створенні безбар’єрного простору,
- сприяння забезпеченню координації дій органів державної влади та місцевого самоврядування з питань створення безбар’єрного простору на території громади,
- підготовка пропозицій щодо удосконалення нормативно-правової бази та підвищення ефективності діяльності органу місцевого самоврядування з питань створення безбар’єрного простору,
- моніторинг показників, індикаторів, контрольних точок виконання завдань за напрямами безбар’єрності.
Рада відповідно до покладених на неї завдань:
- проводить аналіз стану справ та причин виникнення питань у процесі реалізації місцевої політики у сфері створення безбар’єрного простору;
- вивчає результати діяльності місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій з питань створення безбар’єрного простору;
- проводить моніторинг стану виконання органами місцевого самоврядування покладених на них завдань або визначених самостійно завдань щодо створення безбар’єрного простору;
- бере участь у розроблені проєктів нормативно-правових актів з питань створення безбар’єрного простору;
- подає виконавчому органу сільської, селищної, міської ради розроблені за результатами своєї роботи пропозиції та рекомендації.
Рада має право:
- отримувати в установленому порядку від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань;
- залучати до участі у своїй роботі представників місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженнями з їх керівниками), а також фахівців і незалежних експертів (за згодою);
- утворювати в разі потреби для виконання покладених на неї завдань постійні або тимчасові факультативні, експертні та робочі групи;
- організовувати проведення конференцій, семінарів, нарад, круглих столів, діалогових зустрічей та інших заходів.
Рада під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, незалежними експертами та громадськістю.
- Організаційна структура Ради
Раду очолює голова, який за посадою заступник міського голови.
Рада утворюється у складі голови, заступників голови (за необхідності), секретаря та членів Ради.
Персональний склад Ради затверджується розпорядженням міського голови.
Члени Ради виконують свої обов’язки на громадських засадах.
- Форми роботи Ради
Формою роботи Ради є засідання, що проводяться за рішенням її голови за потреби.
Засідання Ради веде голова, а в разі його відсутності – заступник голови.
Засідання Ради вважається правомочним, якщо на ньому присутні більш як половина її членів.
Підготовку матеріалів для розгляду на засіданнях Ради забезпечує її секретар.
За результатами засідань Рада готує пропозиції та рекомендації з питань, що належать до її компетенції.
Пропозиції та рекомендації вважаються схваленими, якщо за них проголосувало більш як половина присутніх на засіданні членів Ради.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
Пропозиції та рекомендації фіксуються у протоколі засідання, який підписується головуючим на засіданні та секретарем і надсилається усім членам Ради та виконавчому органі сільської, селищної, міської ради.
Член Ради, який не підтримує пропозиції (рекомендації), може викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання. Пропозиції (рекомендації) до протоколу засідання можуть подавати у письмовій формі лише члени Ради, які брали участь у відповідному засіданні, протягом трьох робочих днів з дати його проведення.
Пропозиції та рекомендації Ради можуть бути реалізовані шляхом прийняття виконавчим органом міської ради або відповідною радою рішення, проект якого вносить орган виконавчої влади відповідно до своїх повноважень.
Формами роботи членів Ради можуть бути:
- громадські обговорення та консультації, зустрічі
- робочі групи та комітети
- організація конференцій, семінарів, нарад, круглих столів, діалогових зустрічей та інших заходів
- вивчення досліджень та аналітична робота
- електронні платформи для залучення громадськості
- партнерства з громадськими організаціями
Вказаний перелік форм роботи членів Ради не є вичерпним. Члени Ради у період між засіданнями Ради задля максимально ефективного досягнення цілей та завдань визначених Радою самостійно обирають форми власної роботи.
- Звітування, аналіз та оцінка ефективності реалізації завдань стратегічного документа
Рада здійснює оцінювання ефективності та результативності реалізації стратегічних документів із створення безбар’єрного простору в територіальній громаді, що ґрунтується на результатах виконання планів заходів та завдань, визначених стратегічними документами та досягнення індикаторів результативності їх реалізації.
Контроль за реалізацією стратегічних документів із створення безбар’єрного простору в територіальній громаді здійснюється визначеними у стратегічних документах органами, шляхом подання до Ради безбар’єрності звітів, не пізніше, ніж через шість місяців після прийняття та затвердження стратегічного документу, а в подальшому – із визначеною Радою систематичністю (щоквартально, щомісячно, щорічно тощо), але не рідше ніж один раз на шість місяців.
З метою дотримання об’єктивності та неупередженості до проведення моніторингу реалізації стратегічних документів можуть залучатися громадські організації, незалежні інституції та експерти.