Як зробити життя в багатоквартирному будинку (далі – БКБ) комфортнішим та безпечнішим? Хто має це робити і за які кошти? Де знайти ресурси на те, щоб втілити в життя задумане? Як знайти компроміс у випадках, коли половина мешканців ОСББ хоче змін і готова оплачувати їх, а другу половину все влаштовує? Чи реально у час війни говорити проп покращення безпеки в будинку та що для цього потрібно?
На ці та інші питання шукали відповіді під час семінару «Практика проведення аудиту безпеки і доступності території і багатоквартирних будинків в умовах воєнного стану», котрий проходив сьогодні, 9 лютого, в залі засідань Трускавецької міської ради.
Організатори семінару: Громадська спілка «Асоціація менеджерів та управителів житлової нерухомості» та ГО «Рада голів ОСББ м. Трускавець» (голова Мар`яна Губицька).
Участь в семінарі взяло понад три десятки осіб: голови ОСББ, депутати Трускавецької міської ради, представники громадських організацій, ВПО, журналісти. Провела семінар гендерна експертка програми IFC (Internatiol Financial Corporation) «Фонд енергоефективності та антикризове реагування» Ярослава Сорокопуд, в активі якої сотні виграних та реалізованих проєктів і 25-річний стаж громадської роботи та діяльності у сфері аудиту безпеки будинків.
На початку семінару виступила начальниця управління комунальної власності Трускавецької міської ради Ольга Сегер. Вона розповіла про те, що у Трускавці є 145 ОСББ (в місті є 155 багатоквартирних будинків) та про реалізацію програми «30х70» та інших програм, внаслідок чого в місті-курорті в 2015-2019 роках було зроблено чимало: поміняно вікна та двері, замінено інженерні комунікації, відремонтовано ліфти, перекрито дахи, облаштовано прибудинкові території тощо.
А далі перейшли власне до теми аудиту безпеки багатоквартирного будинку. Головам ОСББ, які становили левову частку учасників семінару, стане в нагоді при його проведенні посібник «Аудит безпеки та доступності багатоквартирного будинку та прибудинкової території в умовах воєнного стану».В ньому – алгоритм дій та відповіді на запитання хто має проводити аудит безпеки, як сформувати групу для проведення аудиту, скільки часу займе проведення аудиту та практичні рекомендації.
На семінарі:

  • обговорювали передумови та засоби (зокрема необхідні навички) проведення аудиту безпеки та доступності багатоквартирних будинків та прибудинкової території в умовах воєнного стану,
  • визначали план застосування інструменту аудиту безпеки для голів правління ОСББ, ОМС, ГО,
  • ознайомлювалися з порядком забезпечення безпеки, комфорту та доступності БКБ, зокрема через аудит безпеки БКБ з активним залученням його мешканців та ВПО, які орендують, чи придбали квартири в БКБ, враховуючи їхній досвід життя в умовах воєнного стану,
  • визначали роль учасників та учасниць заходу щодо впровадження аудиту безпеки територій та БКБ, як інструменту реалізації Національного плану дій 1325 «Жінки. Мир. Безпека». Особливо цікавими для учасників семінару були практичні заняття, на яких говорили про небезпечні зони будинку та прилеглої території, тему готовності до надзвичайних ситуацій, пошуку джерел фінансування, а також про низьковитратні заходи для поліпшення безпеки. Для прикладу, банка жовтої чи червоної фарби для нанесення позначок на сходах підвищить безпеку слабкозорих, осіб з інвалідністю, малих дітей, та й інших мешканців у сутінках чи при слабкому освітленні певних ділянок.
    Захід проводився за підтримки консультаційної програми IFC «Енергоефективність та відповідь на кризу». Учасники семінару зазначають, що отримали багато корисної інформації, котру впроваджуватимуть в життя на практиці.
Перейти до вмісту