За інформацією Львівської сейсмічної станції в ніч на 30 вересня 2017 року зафіксовано коливання земної поверхні з епіцентром в м.Дрогобич на глибині 2200м. Цієї ж ночі сталось аварійне вимкнення лінії електро передач, яка забезпечувала електропостачання в м.Тускавець. Вранці працівники ПАТ «Стебницьке гірничо-хімічне підприємство «Полімінерал» виявили провалля земної поверхні в межах гірничого відводу рудника № 2.
Того ж дня на місце провалля, неподалік м.Стебник, прибула обласна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, а також фахівці Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу. Після попереднього обстеження зони просідання ґрунтів встановлено діаметр(300 м) та глибину (50 м) обвалу. Науковці передбачають ще один крайовий обвал кратера до 50 м., проте не називають термінів.
Як повідомили на прес-конференції в Дрогобицькій РДА, яка відбулась 2 жовтня, обвал був прогнозований, згідно з попередніх досліджень 2014, 2016 років. Загрози життю та здоров’ю людей не має оскільки зона провалля не є заселеною. Що ж стосується дороги, яка сполучає Дрогобич з Трускавцем – швидкість руху на цій ділянці обмежено до 60км/год., введено заборону руху великогабаритного транспорту.
Стало відомо, що фахівці Івано-Франківського університету нафти і газу проводитимуть ретельні дослідження причин та ймовірних наслідків обвалу з 9 жовтня. До оприлюднення результатів цих досліджень прийнято рішення дотримуватись попередньо прийнятих на обласній комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій заходів, зокрема: провести інформаційну кампанію з оповіщення населення, вжити заходів безпеки, визначити розмір матеріальної шкоди завданої явищем, відновити лінію електромереж в обхід провалля, фахівцям галузі провести дослідження та надати висновки щодо можливого подальшого розвитку ситуації та повноцінної експлуатації дороги, підготувати пропозиції для унеможливлення розвитку та недопущення можливих нових провалів ґрунту, підготувати звернення у відповідні профільні Міністерства.
«Небезпеки Трускавцю та мінеральним родовищам провалля не несе, адже знаходиться на безпечній відстані від міста та санітарної зони. По межі лісу йде зміна ґрунтів на пісчані, які не піддаються розмиванню. Це підтверджено вже попередньо проведеним комплексним обстеженням державної геологічної служби.Чи потрібно буде будувати нову дорогу дізнаємось після висновків експертів, поки що говорити рано. Бачимо, що до місця провалля з’їжджається чимало охочих подивитись на провалля. Ми закликаємо цього не робити в цілях власної безпеки» , – прокоментував ситуацію міський голова Трускавця Андрій Кульчинський.