295Практичний психолог НВК «СЗШ№2-гімназія» Сокольник Людмила Анатоліївна протягом тижня проводила психодіагностичне дослідження адаптації учнів 5-х класів до нових умов навчання в середній школі. Для цього використовувалась методика «Визначення особистісної адаптованості школярів» (А. В. Фурман) та анкетування класних керівників.

Усім відомо, що перехід учня з початкової школи до школи другого ступеня супроводжується низкою специфічних проблем, що потребують особливої уваги. Складність цього періоду зумовлена насамперед                       сукупністю психофізіологічних та особистісних змін, які відбуваються у внутрішньому світі дітей на межі 4 і 5-го класів. До того ж, нові умови навчання в середній школі ставлять більш високі вимоги до інтелектуального розвитку учня, підвищують темпи навчальної діяльності. Усе це викликає напруження психіки адаптації.

Якщо вчасно виявити дезадаптованих дітей, які важко пристосовуються до нових умов навчання в середній школі, то можна попередити можливі негативні явища на даному етапі розвитку особистості школяра: полегшити процес адаптації, уникнути стресів, негативних переживань, надмірних емоцій, конфліктів та погіршень фізичного здоров’я, яке залежить від стану психіки дитини, що можуть виникнути в подальшому процесі навчання.

Отож, за результатами даного дослідження заплановано корекційні групи для покращення перебігу адаптаційного періоду, розвитку пізнавальної сфери, формування ефективного спілкування в колективі.

Перейти до вмісту