Для трускавецьких учнів з особливими потребами відкриють клас з інклюзивною формою навчання

Організація необхідної освіти для дітей з особливими потребами це допомога в їх соціалізації та інтеграції в суспільство. У Трускавці таку необхідність мають троє дітей: учень 9-го класу, та двоє дошкільного віку. Для них, відповідно до Рішення міської ради з 1 вересня цього року в Трускавці запрацює клас з інклюзивною формою навчання. Його відкриють на базі Середньої загальноосвітньої школи №1. Крім того, в Дошкільному навчальному закладі №2 «Ялинка» з’явиться інклюзивна група.

Слід зазначити, що для організації роботи класу та групи у школі введуть штатну одиницю асистента вчителя, в садочку – штатну одиницю асистента вихователя. Видатки на утримання класу з інклюзивною формою навчання у СЗШ №1 та інклюзивної групи у ДНЗ №2 «Ялинка» будуть передбачені в бюджеті міста.

ДОВІДКОВО

ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади, та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі». 

Тобто це такий спосіб отримання освіти, коли учні або студенти з особливими освітніми потребами навчаються в загальному освітньому середовищі за місцем свого проживання, – і це є альтернативою інтернатній системі, за якою вони утримуються та навчаються окремо від інших дітей, або домашньому та індивідуальному навчанню.

Але питання інклюзії варто розглядати не тільки в аспекті створення доступного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта в широкому сенсі передбачає створення рівних можливостей для всіх категорій дітей в Україні.

Жоден з них не має відчувати себе іншим – і це головне завдання інклюзії.