1.Запитання :Коли юридичній особі-платнику єдиного податку подати заяву

про зміну видів господарської діяльності ?

Відповідь: Відповідно до п.299.7 ст.299 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до реєстру платників єдиного податку вносяться такі відомості про платника єдиного податку:

найменування суб’єкта господарювання, код згідно з ЄДРПОУ (для юридичної особи);

податкова адреса суб’єкта господарювання; місце провадження господарської діяльності; ставка єдиного податку та група платника податку;

дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;

дата реєстрації;

види господарської діяльності;

дата анулювання реєстрації.

Згідно з п.п. 298.3.1 п. 298.3 ст. 298 ПКУ платники єдиного податку у разі зміни відомостей, внесених до реєстру платників єдиного податку, повинні подати заяву, до якої, зокрема включаються відомості про зміну видів господарської діяльності.

У разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності заява подається платниками єдиного податку третьої групи разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни (п. 298.6 ст. 298 ПКУ).

Тобто, нормами ПКУ не визначено конкретного терміну подання заяви про внесення змін щодо видів господарської діяльності юридичною особою – платником єдиного податку.

3 огляду на зазначене та для забезпечення відображення у реєстрі платників єдиного податку достовірної інформації про види господарської діяльності, юридична особа – платник єдиного податку третьої групи у разі зміни видів господарської діяльності протягом податкового (звітного) періоду повинна подати заяву про внесення змін до реєстру платників єдиного податку.

При цьому, рішення щодо термінів подання зазначеної заяви приймається юридичною особою – платником єдиного податку самостійно.

Разом з цим у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку, платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності (п.п.7 п.п. 298.2.3 п.298.2 ст.298 ПКУ).

Також, у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку третьої групи вимог, встановлених гл. 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розд. XIV ПКУ, анулювання реєстрації платника єдиного податку третьої групи проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб’єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом (п.299.11 ст.299 ПКУ).

2.Запитання : Перехід на спрощену систему оподаткування ?

Відповідь:Суб’єкти господарювання, який є платником інших податків і зборів ,може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. До заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування.

Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови дотримання підприємцями та юридичними особами вимог статті 291 Податкового кодексу щодо обсягу доходу, видів діяльності та кількості найманих працівників.

При цьому у платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість, анулюється реєстрація платника податку на додану вартість у порядку, встановленому Податковим кодексом України, у разі обрання ним першої або другої групи чи ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка включає податок на додану вартість до складу єдиного податку.

Порядок переходу на спрощену систему оподаткування визначено пп.298.1.1 – 298.1.5 п.298.1 ст.298 Податкового кодексу України.

   3.Запитання: Подання платниками плати за землю податкових декларацій?

   Відповідь: Платники плати за землю ( крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходження земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за встановленою формою. За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів ,що настає за звітним. У разі зміни протягом року об’єкта або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця , що настає за місяцем , у якрму відбулися такі зміни.

Порядок обчислення плати за землю визначено пп.286.1 – 286.7 ст.286 Податкового кодексу України.

4.Запитання : Включення до реєстру неприбуткових організацій?

Відповідь: Відповідно до норм Порядку № 440 для включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу:

– реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1;

– засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України від 15травня2003року № 755 – IV ,,Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань”).

Контролюючий орган здійснює включення неприбуткової організації до Реєстру в разі, коли організація відповідає таким вимогам:

– утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

– установчі документи неприбуткової організації містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;

– установчі документи неприбуткової організації передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;

– установчі документи неприбуткової організації передбачають, що доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

За результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, протягом 14 календарних днів з дня їх отримання контролюючим органом приймається рішення про:

– включення, повторне включення, відмову у включенні неприбуткової організації до Реєстру;

– виключення неприбуткової організації з Реєстру;

– зміну ознаки неприбутковості.

Відповідне рішення контролюючий орган надає неприбутковій організації.

Гарячу лінію вела завідувач сектором обслуговування платників податків Ключко Л.І.

Залишити відповідь

Перейти до вмісту