Порядок перереєстрації неприбуткових організацій. Головне з “гарячої” лінії податкової

3 листопада в Трускавецькому відділенні Дрогобицької ОДПІ відбулась гаряча лінія з завідувачем сектору обслуговування платників податків Ключко Любов Іванівною. Публікуємо відповіді на деякі запитання.

Відповідно до норм Порядку № 440 для включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу:

– реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1;

– засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України від 15 травня 2003 року № 755 – IV ,,Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань”).

Контролюючий орган здійснює включення неприбуткової організації до Реєстру в разі, коли організація відповідає таким вимогам:

– утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

– установчі документи неприбуткової організації містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;

– установчі документи неприбуткової організації передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;

– установчі документи неприбуткової організації передбачають, що доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

За результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, протягом 14 календарних днів з дня їх отримання контролюючим органом приймається рішення про:

– включення, повторне включення, відмову у включенні неприбуткової організації до Реєстру;

– виключення неприбуткової організації з Реєстру;

– зміну ознаки неприбутковості.

Відповідне рішення контролюючий орган надає неприбутковій організації.

Контролюючий орган відмовляє неприбутковій організації у включенні до Реєстру в разі:

– подання неприбутковою організацією неповного пакета документів, визначених п. 6 Порядку;

– невідповідності неприбуткової організації вимогам, встановленим п. 7 Порядку.

Після отримання рішення про відмову у включенні до Реєстру неприбуткова організація може усунути недоліки та повторно подати документи до контролюючого органу відповідно до п. 6 Порядку, не змінюючи при цьому положення установчих документів, до яких контролюючим органом не висловлено зауважень.

Повторно надіслана реєстраційна заява розглядається протягом 14 календарних днів.

Слід зазначити, що неприбуткові організації, які до 1 січня 2017 року не приведуть свої установчі документи у відповідність з вимогами, встановленими п. 133.4 ст. 133 Кодексу, та не нададуть копії таких документів контролюючому органу, виключаються після 1 січня 2017 року контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Таким чином, організації та підприємства, які мають намір зберегти статус неприбутковості, повинні до кінця року привести у відповідність до вимог Кодексу свої статутні документи та надати копії цих документів до органів ДФС за місцем реєстрації не пізніше 31 грудня 2016 року.

У випадку ненадання документів, такі платники податків виключатимуться з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *